Sök
Stäng denna sökruta.

Därför går vi upp på morgonen

Närbild på en man som pratar i telefon med ett headset
Micke jobbar i Frendas support och hjälper våra kunder i stort och smått.

Frendas mission är att ”Förbättra tandhälsan genom en enklare vardag för alla som arbetar med tandvård”. Vi är övertygade om att det är bra för våra kunder, deras patienter och för vårt samhälle. Det skapar en stor vinst som kan mätas både i ekonomiska och mänskliga värden.

Missionen vägleder oss i vår vardag, i de beslut vi tar och hur vi väljer att utveckla våra produkter.

Med vår tandvårdsplattform vill vi skapa en enklare vardag, och förhoppningen är att vi kan bygga så enkla lösningar att våra kunder får mer tid över till allt det där andra – det som händer utanför Frenda. Mer tid till patienterna och mer tid att utveckla den egna verksamheten. I en enklare vardag slösas mindre tid på strul med teknik som inte fungerar eller på krånglig administration.

Vi är faktiskt glada när det finns fler som väljer att lösa problem på samma sätt som vi gör, det innebär att vi har gjort rätt. Till exempel var det många som skakade på huvudet när vi var först ut med en molnlösning för svenska tandvården. Idag är det en hygienfaktor för journal- och röntgensystemen. Vi vill fortsätta skapa innovationer och lösningar som inspirerar andra. I förlängningen gör det vardagen enklare för alla som arbetar med tandvård, inte bara för dem som är kunder hos oss.

Läs fler artiklar

Fredsgatans Tandvård

”Vi är väldigt nöjda med supporten, alltid trevligt bemötande från de som arbetar där”

Tandläkare Cecilia Skånvik med Team

”Vi skulle varmt rekommendera Frenda journalsystem till alla tandvårdskliniker”