Hur vi arbetar med Frenda på kliniken:
När startade ni med Frenda?
– Vi startade med Frenda januari 2019
Hur upplevde ni att starten var från samtalet med startkoordinatorer till klinisk start?
– Vi hade en bra kontakt med startkoordinatorn och det flöt på fram till klinisk start
Vad tyckte ni om Utbildningen som genomfördes i samband med start av Frenda?
– Vi tycker att utbildningen var pedagogiskt upplagd och vi fick en bra känsla för journalsystemet redan från början
Behövde ni mycket support i början?
– Ja, vi behövde en hel del support i början- så mycket som var nytt för oss
Vad tycker ni om supporten på Frenda?
– Vi är väldigt nöjda med supporten, alltid trevligt bemötande från de som arbetar där
Använder ni på kliniken webbtidboken i Frenda
– Vi har ganska nyligen börjat med webbtidbok och det är toppen
Hur många timmar innan bokad tid skickar ni påminnelser, skickar ni en eller två påminnelser och
skickas de alla dagar eller bara vardagar?
– Vi skickar en påminnelse och den går ut 48 timmar innan bokad tid. Vi skickar påminnelse alla dagar även helger
Använder ni centralt utskick (centralt brevutskick) via Frenda? I så fall – hur funkar det?
– Vi använder oss av centralt utskick och det verkar fungera bra. Däremot verkar det som att det tar ganska lång tid innan det når patienterna
Delar ni på en textbank på kliniken eller har alla behandlare varsin? Hur använder ni textbanken?
– Hygienisterna delar en textbank och tandläkarna delar textbank
Hur kallar ni era revisionspatienter – är det smidigt att kalla patienter via Frenda?
– Vi försöker att kalla så många patienter som möjligt via sms och mail. Det fungerar jättebra
Vad skulle ni säga är dom tre största fördelarna med Frenda?
– Tandläkarna gillar behandlingsplanen med tillhörande tidbokningsmall. Tandhygienisterna tycker att Parodjournalen är väldigt bra och överskådlig och receptionisten hurrar bland annat över att
vara uppkopplad mot folkbokföringen!”