Sök
Stäng denna sökruta.

”Vi är väldigt nöjda med supporten, alltid trevligt bemötande från de som arbetar där”

Fredsgatans Tandvård
Teamet på Fredsgatans Tandvård i Göteborg berättar om hur dom använder Frenda på kliniken

Hur vi arbetar med Frenda på kliniken:

När startade ni med Frenda?

– Vi startade med Frenda januari 2019

Hur upplevde ni att starten var från samtalet med startkoordinatorer till klinisk start?

– Vi hade en bra kontakt med startkoordinatorn och det flöt på fram till klinisk start

Vad tyckte ni om Utbildningen som genomfördes i samband med start av Frenda?

– Vi tycker att utbildningen var pedagogiskt upplagd och vi fick en bra känsla för journalsystemet redan från början

Behövde ni mycket support i början?

– Ja, vi behövde en hel del support i början- så mycket som var nytt för oss

Vad tycker ni om supporten på Frenda?


– Vi är väldigt nöjda med supporten, alltid trevligt bemötande från de som arbetar där

Använder ni på kliniken webbtidboken i Frenda


– Vi har ganska nyligen börjat med webbtidbok och det är toppen

Hur många timmar innan bokad tid skickar ni påminnelser, skickar ni en eller två påminnelser och
skickas de alla dagar eller bara vardagar?


– Vi skickar en påminnelse och den går ut 48 timmar innan bokad tid. Vi skickar påminnelse alla dagar även helger

Använder ni centralt utskick (centralt brevutskick) via Frenda? I så fall – hur funkar det?

– Vi använder oss av centralt utskick och det verkar fungera bra. Däremot verkar det som att det tar ganska lång tid innan det når patienterna

Delar ni på en textbank på kliniken eller har alla behandlare varsin? Hur använder ni textbanken?

– Hygienisterna delar en textbank och tandläkarna delar textbank

Hur kallar ni era revisionspatienter – är det smidigt att kalla patienter via Frenda?


– Vi försöker att kalla så många patienter som möjligt via sms och mail. Det fungerar jättebra  

Vad skulle ni säga är dom tre största fördelarna med Frenda?

– Tandläkarna gillar behandlingsplanen med tillhörande tidbokningsmall. Tandhygienisterna tycker att Parodjournalen är väldigt bra och överskådlig och receptionisten hurrar bland annat över att
vara uppkopplad mot folkbokföringen!”


Fredsgatans Tandvård

Läs fler artiklar

En man såt i ett mörkt utrymme och blickar mot en orange ljuskälla utanför bilden

Rätt dialoger gör oss säkrare

Närbild på en man som pratar i telefon med ett headset

Därför går vi upp på morgonen